راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی

چکیده کوتاه مطلب

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هر یک از این مدل‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند. این موضوع منجر به پیچیدگی بیش از حد خرید به‌خصوص برای کاربران عادی می‌شود که اطلاعات چندانی از دنیای سخت‌افزار ندارند.

راهنمای خرید لپ‌تاپ اقتصادی

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هر یک از این مدل‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند. این موضوع منجر به پیچیدگی بیش از حد خرید به‌خصوص برای کاربران عادی می‌شود که اطلاعات چندانی از دنیای سخت‌افزار ندارند. به‌همین دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در نظر داشتن آن‌ها، قادر به انتخاب بهترین گزینه برای کاربری خود خواهید بود؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین حضور نداشته باشد.

سری لپ‌تاپ‌های اسپایر A315 ایسر به‌صورت کلی یکی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی برتر بازار محسوب می‌شود که از بازه قیمتی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به مدل‌هایی با قیمت ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. اگر بخواهید با کمترین هزینه ممکن کامپیوتر قابل‌حمل بخرید، می‌توانید یکی از مدل‌های اقتصادی سری لپ‌تاپ ایسر اسپایر A315 را تهیه کنید؛ مدل‌هایی که از چهار گیگابایت رم و پردازنده‌های سلرون N4000 اینتل بهره می‌برند.

ابتدا در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی دردسترس است، اما نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • لنوو و ایسر باتوجه‌به قیمت‌های جهانی، پشتیبانی مناسب در ایران و کیفیت ساخت خوب در این رده قیمتی بیشتر توصیه می‌شوند.
  • پردازنده مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. پردازنده‌های نسل هشتم تا دهم پنتیوم و Core i3 اینتل و سری ۳۰۰۰ رایزن ۳ و ۵ در این بازه قیمتی دردسترس خواهند بود که عموما ۲ هسته و ۴ ترد پردازشی (۴ هسته و ۸ ترد پردازشی برای رایزن ۵ و ۷) دارند. پیشنهاد ما مدل‌های مجهز به Core i3 (توان پردازشی خوب) یا رایزن ۳ و ۵ سری ۳۰۰۰ (توان گرافیکی بهتر در مقایسه با اینتل) است.
  • اگر استفاده از لپ‌تاپ تا سال‌های آینده را در برنامه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خرید محصولات مجهز به پردازنده‌های سلرون اینتل و انواع Core i3 نسل‌های قبل از ۸ خودداری کنید. 
  • در صورتی که بودجه زیادی ندارید می‌توانید مدلی با ۴ گیگابات حافظه رم خریداری کنید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن بیافزایید.
  • حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر دارد. باتوجه‌به فقدان این حافظه در اکثر لپ‌تاپ‌های این رده‌ی قیمتی، قویا پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD را پس از خرید برنامه‌ریزی کنید. با ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید ۱۲۰ گیگابایت SSD برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی خود تهیه کنید.
  • لپ‌تاپی با پردازنده Core i3 نسل هشتم و SSD عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با لپ‌تاپی با Core i3 نسل دهم و هارد دیسک خواهد داشت. پس می‌توانید با صرفه‌جویی اندک در خرید اولیه، بلافاصله لپ‌تاپ خود را به SSD مجهز کنید.
  • حتما لپ‌تاپ را از نزدیک بررسی و کیفیت ساخت آن را با دیگر گزینه‌های مدنظر مقایسه کنید. لپ‌تاپ‌های رده‌پایین برخی برند‌ها کیفیت ساخت پایین و خرابی بالایی دارند.
  • این دسته از لپ‌تاپ‌ها ظرفیت باتری بالایی ندارند و به همین دلیل نباید توقع شارژدهی بیش از ۳ تا ۵ ساعت را داشته باشید.
  • عموم محصولات موجود به نمایشگر‌های HD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل مجهز هستند. 
  • رزولوشن نمایشگر مهم‌ترین مولفه نیست. برخی مواقع لپ‌تاپ‌هایی با رزولوشن HD کیفیت تصویر و زاویه دید (زاویه دید مولفه بسیار مهمی در لپ‌تاپ‌ها است) به مراتب بهتری از رقبای Full HD خود دارند.
  • صفحه‌نمایش‌های مات صرفا خوانایی بهتری زیر تابش مستقیم نور دارند؛ اما کیفیت رنگ‌ها و جذابیت بصری کمتری در مقایسه با رقبای خود مجهز به صفحه‌نمایش‌های عادی دارند.
میانگین امتیاز کاربران:
5/5
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Short Url Post
8